گل آرایی و زیبا آرایی

منزل، کیتهای الکترونیکی، جانبی خودرو، موبایل،الکترونیکی، پوشاک

گل آرایی و زیبا آرایی

منزل، کیتهای الکترونیکی، جانبی خودرو، موبایل،الکترونیکی، پوشاک

گل آرایی

گل آرایی 

در این جلسه، گلآرایی بر روی کیک را که در جشنهای تولد، نامزدی، و ازدواج مورد استفاده قرار میگیرد آموزش میدهیم.

برای شروع کار کمی سفیده تخم مرغ را بر روی گلهای طبیعی میزنیم و بعد آن‌ها را در شِکر می‌غلطانیم. 2-1 ساعت طول میکشد تا این گلها سفت و خشک بشوند و نمای بسیار قشنگی بعنوان گل طبیعی و هم نمادی از شیرینی روی کیک دارند.

گلهای مورد استفاده باید با رنگ کیک هماهنگی داشته باشند. لذا سعی میکنیم از گلها و گردی‌هایی که روی کیک میریزند، استفاده نکنید. گردی‌های اسپاراکوس و گل‌های محکمتر را در تزئین بکار می‌بریم.

ابتدا گردیها را در اسفنجی فرو کرده و گلهای لیلیوم و زنبق را میچینیم و فضای بین گل‌ها را با آلستومریا، شیپوری و رُز پر میکنیم. طبقه دوم را با گل‌های ریزتر پُر می‌کنیم تا کار ظریف باشد. از گردی‌ها و پُر کردنی‌هایی که ممکن است به کیک صدمه بزنند در این طبقه استفاده نمی‌شود.

میتوانیم قبل از اینکه طبقات کیک را روی هم بگذاریم گلآرایی را انجام بدهیم و بعد طبقهبندی کیک را قرار دهیم.

این کیک برای مراسم عروسی، نامزدی و حتی تولد بسیار قشنگ و مناسب است.

برگهای سبز مورد استفاده را بر روی گلها قرار میدهیم تا به کیک لطمه وارد نشود. بنابراین گلآرایی باید قرینه باشد.

حتی کاردی را که برای برش کیک بکار برده می‌شود با گل طبیعی تزئین میکنیم.

گل بعنوان جلوهای زیبا از نعمت‌های خداوند است و همواره در طول تاریخ الهام بخش هنرمندان و ادبیات غنی و کهن این مرز و بوم بوده است. از قدیمالایام کشور ما به سرزمین گل و بلبل مشهور بوده است. فرهنگ اصیل ما ریشه در اسلام ناب محمدی دارد و در این فرهنگ است که گل مظهر زیبایی و جلوهای از عظمت و قدرت خداوند است. به همین سبب بهترین و عطرآگین‌ترین گل‌ها، گل محمدی نامیده میشود. چه خوب است به این واقعیت فکر کنیم که از زمان گلدانهای عطری، ابایی و شمعدانیهای کنار حوض خانههای قدیمی تا عصر تولید و پرورش و صدور گیاهانی مثل ارکیده و آنتریوم راهی طولانی طی شده است. انسان گرفتار در زندگی ماشینی آرزوی بازگشت به دامنه طبیعت را دارد و با آوردن بخشی از این طبیعت به خانه و کاشانه کوچک خویش آرزویش را بر آورده میکند.

هنر ترکیب و چینمان برگها و گلها در کنار هم به اشکال گوناگون را گلآرایی نامیدیم. انواع گلآراییها و سبکهای مختلف گلآرایی توضیح داده شد. سبک مدرن، سنتی و شرقی را توضیح دادیم.

گفتیم برای شروع گلآرایی باید دکور و رنگ مکانی که گلآرایی را در آنجا قرار میدهیم در نظر بگیریم. و مهم‌ترین مسئله قدرت دید، انتخاب و مهارت است.

هنر خشک کردن گلها و طراحی گل خشک را توضیح دادیم. هم‌چنین گلآرایی برای مراسم عروسی، هتلها، ادارات و سالن کنفرانس‌ها توضیح داده شد.

انتظار روزی را داریم که انسان با طبیعت آشتی کند و گل را که نشانه زیبایی زندگی و تکامل است را به خانه شهر خویش آورده و هم‌چنان پرورش دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد