گل آرایی و زیبا آرایی

منزل، کیتهای الکترونیکی، جانبی خودرو، موبایل،الکترونیکی، پوشاک

گل آرایی و زیبا آرایی

منزل، کیتهای الکترونیکی، جانبی خودرو، موبایل،الکترونیکی، پوشاک

گل آرایی کروی یا توپی یا گِرد

گل آرایی کروی یا توپی یا گِرد را توضیح میدهیم.

در گل آرایی کروی، قبل از هر کار دیگر ابتدا بیس شیشهای را آماده و فوم یا اسفنج را به اندازه‌ی آن سیم‌پیچی میکنیم و با خزه دور آنرا میپوشانیم تا گلآرایی شکل زیبایی داشته باشد.

برای شروع از برگ‌های کشیده استفاده می‌کنیم و فرم کروی بودن کار را مشخص می‌کنیم. سپس ارتفاع کار را مشخص می‌کنیم. برای ظرف‌‌های کوتاه، 5/1 تا 2 برابر ارتفاع ظرف، می‌توان کار را کشیده کرد. سپس فضای وسط را با گل‌های اصلی تزیین میکنیم. در این گل‌آرایی میتوان از گل‌های اصلی به اندازه و رنگ‌های مختلف از جمله داودی، اکالیپتوس، شمشاد، برگ بنجامین و برگ‌های درخت کاج استفاده کرد.

بعد از مشخص شدن فرم گل آرایی، از گل‌های ثانوی که از قبل سیم پیچی شده اند مانند آلستومریا استفاده کرد. می‌توان در گل‌آرایی کروی از یک گل در رنگ‌های مختلف یا از گل‌های مختلف استفاده کرد.

میتوان گلآرایی کروی را بر روی گلدان‌های بلند و ستون‌ها انجام داد. اندازه گل آرایی باید متناسب با ظرف مورد استفاده باشد، مثلاً در گلدان‌های مستطیل شکل بزرگ ارتفاع گل­آرایی باید نصف اندازه گلدان یا ستونی باشد که بر روی آن گل آرایی انجام میگیرد. ولی در ظرف‌های کوتاه ارتفاع گل آرایی باید دو برابر اندازه بیس یا ظرف مورد استفاده باشد. و چون این گل‌آرایی از همه طرف دید دارد باید در همه جهت کار انجام شود.

میتوان در این گل آرایی از گل‌های ثانوی پر کننده مانند لیسانتیوس، اَستاتیس و آلوستومریا و رُزها با رنگ‌های مختلف استفاده بکنیم. گل ریز عروس از گل‌های ریز پُر کنندهای است که در فصل زمستان و بهار بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

در این گل آرایی، گل داودی مینیاتوری برای هماهنگ کردن رنگ سفید همچنین از گل‌های رز برای پر کردن فضای خالی در سطح گلآرایی استفاده میکنیم. و از برگ‌های کشیده برای زیر کار استفاده می‌شود، و گَردی‌ها برای پُر کردن فضای بین، استفاده می‌شوند. گردی‌ها در اصل حفاظی برای کار می‌باشند. گل‌آرایی کروی نیازی به روبان ندارد ولی در گل‌آرایی فانتزی از روبان و پاپیون استفاده می‌شود.

زمانی که این نوع گل آرایی به عنوان دکور در فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار میگیرد، میتوان بجای گل‌های ثانوی پر کننده از میوه های خشک مثل انار خشک و تزئینات مربوط به آشپزخانه استفاده کرد.

در این گلآرایی میتوان از گل‌های کشیده مریم و شببو استفاده بکنیم البته باید ساقه‌های آن‌ها را تا حدی کوتاه کنیم که فرم گل آرایی کروی بهم نخورد.

این گل آرایی را میتوان بر روی میز جلوی مبل و نیز کنسول و دکور قرار بدهیم اما بر روی میز شام جذابیت ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد