گل آرایی و زیبا آرایی

منزل، کیتهای الکترونیکی، جانبی خودرو، موبایل،الکترونیکی، پوشاک

گل آرایی و زیبا آرایی

منزل، کیتهای الکترونیکی، جانبی خودرو، موبایل،الکترونیکی، پوشاک

گل آرایی Nageire

گل آرایی Nageire 

در این جلسه در مورد یک هنر دیگر در ژاپن یعنی گل آرایی Nageire مطالبی را بعرض میرسانم .

گل آرایی به سبک Nageire ریشه مذهبی دارد و در آن از سه شاخه اصلی استفاده شده است. فرق آن با گل آرایی Ikebana این است که تعداد شاخهها در این گل آرایی بیشتر است و میتوانیم در فضای خالی گل‌های اصلی، از شاخه های کوتاه‌تری که سَنبل چمن، کوه و طبیعت هستند استفاده کنیم.

در این گل آرایی بلندترین ساقه در حدود 5/2 برابر طول ساقه های دیگر است. همچنین بلندی ساقه اول باید 2 یا 5/2 برابر قطر دهانه یا طول گلدان باشد. معمولاً ساقه دوم، دو سوم ساقه اول و ساقه سوم، نصف ساقه دوم است. ساقه کوتاه‌تر پشت ساقه اول قرار می‌گیرد.

مردم ژاپن از گل‌هایی که در طبیعت وجود دارد حتی از شاخه هایی که بوسیله باد شکسته شده در گل آرایی استفاده میکنند. همیشه اعتقاد دارند که نباید هیچ آزاری به طبیعت برسانند.

در گل آرایی ژاپنی در فصل بهار از شاخه های شکوفه های درخت گیلاس و درخت بادام استفاده میشود و همیشه گلآرایی آن‌ها با شاخههای درختان مختلف تزئین شده است که معمولاً در بهار حیات دوباره به خود میگیرند.

همچنین در این گل آرایی ژاپنی در فصل تابستان معمولاً از غنچههای بلند رز و شاخه های یاس زرد استفاده شود. در فصل تابستان تنوع گل‌ها و فراوانی شاخه‌ها بیشتر است. در پاییز طبیعت با رنگهای خود تابلوی زیبایی را بوجود میآورد و همه مردم میتوانند از گلهای زیبای این فصل استفاده بکنند. معمولاً گل‌های داودی و زنبق و ... استفاده می‌شود.

در فصل زمستان برخلاف اینکه اکثر مردم فکر میکنند که زمستان خشک و بیروح است از گلهای زمستانی مانند گل یخ و برگهای همیشه سبز در گلآرایی استفاده میشود.

گل رسمی کشور ژاپن گل داودی سفید است که به معنای تقوا و پرهیزگاری است. این گل در گل آرایی ژاپنی زیاد به چشم میخورد .

ژاپنی‌ها در گل آرایی با زنبق معمولاً معنای خاصی را میرسانند. اگر در گل آرایی با زنبق شاخه زنبق بالاتر از ساقه ها و برگهای دیگر باشد نشانه فصل بهار، و اگر گل زنبق پایینتر از بقیه گل‌ها باشد نشانه فصل تابستان است.

در گل آرایی ژاپنی، ترکیب کردن تعداد فراوان گلها مناسب نیست بلکه بجای آن‌ها از شاخه و برگهای موجود در طبیعت استفاده میکنند.

برای شروع گل آرایی به سبک Nageire (ناجیر) ابتدا ظرفی را انتخاب میکنیم و در آن نخل مرداب و نیز گلهای آنتریوم که بیش از 7 شاخه نیستند تزیین میکنیم . سه شاخه اصلی از گلهای آنتریوم را با ساقه های کشیده در آن تزئین میکنیم. فضای خالی بین گل‌ها را با شاخه‌های دیگر پر میکنیم که به معنای کوه، چمن و سبزه هستند.

در قسمت پایین گل آرایی از برگهای پهن، خزه و سنگریزه استفاده میکنیم و باید دقت داشته باشیم که این برگها جدا از ظرف قرار بگیرند تا ظرف کاملاً دیده شود.

در این گل آرایی بهتر است که از یک یا دو نوع گل استفاده کنیم. البته میتوان از مکمل‌هایی مانند برگهای خشک شده یا وسایلی که از طبیعت گرفته شده نیز استفاده کنیم. ولی تعداد بیش از دو گل برای این گل آرایی مناسب نیست.

قسمت وسط گل آرایی را با کمی گردی پر میکنیم و جلوی گل آرایی را با وسایلی که از طبیعت گرفته شده از جمله انگورهای جنگلی برای قشنگتر شدن کار تزئین میکنیم. این گل‌آرایی نیاز به تزئینات دیگری مانند پاپیون یا روبان ندارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد